Pernah x korg rase perasaan mcm tbe2 kne ignore? X psl2 tanpa sbb, kalo ade sbb pon korg xtau. N korg rse tertanye-tanye, geram sbb diperlakukan begitu, or mrh mgkn? Mule2 x dgr khabar berite.. n so korg pon mcm ok r, maybe bz.. So let it be.. Then t'pk, emm let me start the hye, its not a big deal pon.. Pastu, korg xdpt pape reply lgsg.. Possibilities yg korg akn pk, mcm bese, bz, xde kredit, x prasan. Tp ble da mcm agk lme lgsg xde reply, msti r rse mcm tertanye-tanye, or poyonye.. Tol x? hehe
Kalo girl punye mind r kan, dorg bese akn pk, emm.. helo, im not the girl that u can just ctc me wen u want or ignore me wen u dowan. Ni ego nye thinking la kan.. Most of the girls will think this 1st.. Noted. Pastu kalo ade mslh r sgt kan, xkn r xleh share, ble tym aku ade mslh, boleh plak disuruh share, tp tym die, nk berahsia r plak kan.. Ape kes??
Tp kalo refer to guy lak, dorg akn ckp maybe die ade mslh, slalunye guy ni kalo ade mslh dorg akn pull themselves.. Aku pnh bce bku "Men from Mars n women from Venus" (boring book) ade statement yg, ble guy ade mslh, dorg x suke nk share, sbb nature dorg rse kalo dorg share mean dorg telah memperkecilkan diri dorg sdri.. Lelaki ade pride that he is the leader that can solved his prob. Ayh aku pon ade sifat cmni, time die skt, die g msuk ward sorg2 x bgtau ktrg.. So ble mumy bgtau aku, aku dtg melawat, die suh aku blk.. Sbb die x suke ank2 die tgk die skt n weak.. Hmm..
Unlike girls, they talked wen they have probs. Girl talked not bcos of they want solutions, but they just want to be heard. So guys, noted wen girls r talking just listen n give her a hug. Thats all she need..
Ok so disbbkn dunia kt berbeza dan juge character kt berbeza, sumtimes we ought to know all this.. Cos guys dont talked, n girls r emo.. hahaha I suggest here is to practice 1st C, communicate..
Dear Guys.. Ble ade mslh, n korg xnk share n xnk bgtau bcos of ur nature mmg cmtu.. n u chose to be alone n cannot be disturbed, pls pls warn ur girl 1st.. At lis communicate it by saying, I need timeout, I hope u understand, n I'll come back to u when thg get better. Warn her at lis.. Dont just enter ur cave n shut out.
N then practice to compromise.
Dear Girls, wen u hear sumtg like this from ur guys, respect it. And promise that u will not disturbed until he find u back..but in a condition he must warn u 1st. I know how curious u r, seyesly just let it be, keep urself bz by finding frens and live ur life.. U gotta believe that he just need timeout. n trust him wen he said so.. (as long as u dont suddenly catch him hugging another girl after he said so cos if u do, just give a shit to him.. hahaha)
N lastly cooperate it consistently, in order to avoid fight, quarrel.. Jgn r wat kjap je, pastu x wat.. Sbb minda kt ni akn confused.. Nnt kalo die confused, it will not work right. Sbb bnde2 ni kt practice.. n believe..Persoalan akn ditimbulkan, aritu ckp kalo cmni, wat cmni, pastu xwat lak.. pelik, negative thinking pon muncul.. Ok? Renung2kan dan selamat beramal. hehe



No comments :
Post a Comment