Sunday, 31 July 2011

Harry Potter The Finale..

Do you like this story?

Aku rase lame gler aku x update mishka, ini sume gara2 merebut laptop, huhuhu.. Tp arini aku da dpt lesen utk pgg laptop ni, yeah yeah.. Ok jom cite psl Harry Potter The Finale.. Korg tau kan yg aku mmg obsessed ngn citer ni? N aku da tau seluruh selok belok cite ni. N aku da knl Harry ni, dr die baby lg.. So cite ni menceritekan smpi die da tua.. Aku tgk ngn syifa kat mid valley. Ktrg dtg KL semate-mate nk p tgk cite ni je.. Mule2 ingt nk p tgk ngn mamat, tp die p tdo x agkt tipon, so ktrg due org je r... Ibu bg sbb die mmg tau btape obsessednye aku kat cite ni kan... 
K back to d story, 1st of all, 5 starsss.. kene rate sbb aku excited dlu kan.. Penceritaan tu sgt feel sbb keseluruhan cerite masih sampai, n of cos depa ade amend2 kan so ade yg agk len sket.. But overall mmg bes sgtt..



Cite ni start dgn Harry tanam dobby aritu kan, smbgn drpd HP 7 part I, pas die tnm dobby, die g jumpe griphook the goblin utk deal psl nk pecah masuk Gringott Bank Ahli Sihir, and jmpe ngn Ollivander utk tye psl  misteri The Elder Wand.. Perjanjian utk pecah masuk Gringott kne trade ngn Pedang Gryfindor, alasan Gringott yg pedang tu goblin buat so milik goblin slamenye.. Tu yg die nk tu.. Sbb Goblin ni jenis yg x recognize pertukaran hak milik dgn belian tau, cth kalo die jual kat org tu, org tu je leh gune, ble org tu meninggal, bg drg brg tu kne pulgkn blk.. but of cos, depa x brani nk lawan ahli sihir kan.. Dlm undang2 Ahli sihir makhluk mcm goblin n elf, depa xdibenarkn m'gunekan wand.. hehe ok aku da melalut pjg..

So aku paling suke part pecah gringott, hermione kne menyamar jd Bellatrix, which is klaka sgt. hahaha n tym kat dlm gringott tu, perghh sumpah mcm roller coaster kott.. Kalo aku mgkn xnk nek.. huhu dsbbkn vault Bellatrix paling dlm, so depa dpt r tgk naga yg m'jge Gringott tu.. N aku suke part waterfall yg akn hapuskn penyamaran kpd sesape yg nk pecah msuk Gringott.. Tgk gmbr bwh ni, cute kan hermione? ngee


Ok, n part Neville, mmg aku salute r, sumpah best, sbb dlu Neville Longbottom ni pengecut tau, tp yg last ni mmg dlm bku cite die siap jd ketua utk student2 Hogwart lwn group Voldemort. Perghh mmg terbaek r laknan Neville ni, sumpah sampai.. Paling hero part Neville slashed Nagini ular voldemort, hahahaha rse nk b'sorak kot.. Go neville yeahhh!!! n dlm bku xde sebut pon die ade hati kat Luna, depa tmbh, tp shweetttt.... hihihi


Haa part last tu kan, Harry mmg nmpk tua r, n Ginny ponn okkk. Nampak tua sgt hahaha tp ank die yg Albus Severus tu ok.. Tp aku geram sbb die x tnjk yg ank sulung die tu perangai klaka mcm Fred n George.. NNNN!!! die x tnjuk anak Lupinnn.. nnn die x tnjk Victoire ank Fleur Delacour tuuu.. Aku nk tgk depaaa...
Hermione cute, tp ank hermione Rose tu x cute mcm tym hermione kecik2.. but still ok.. hehe sukerrrrr...



And I fell in love care director smpikn kisah snape n lily evans, soo beautifull, mmg dpt tnjkkn r betape dalamnye cinta snape utk lily tu, dr depa kecik smpi bsr.. Sumpah bes!! Bagus2 tepukan utk mereka.. Ank harry yg girl tu dinamekn Lily jgk, n sme muke ngn Lily Evans hehe sukerrrrrrrrrrr...


Always Love Lily, Snape...
Tom Marvolo Riddle a.k.a Lord Voldemort

Haa n part yg Harry biarkn die kne bunuh ngn Voldemort but actly Voldemort yg bunuh part of himself tu, n harry jumpe dumbledore dkn tmpt putih je.. haa yg tu real, mmg mcm dlm buku, aku mmg nk tgk bayi kecil tua yg mengerekot tu.. hehe Apepon, Gud Job!!! n Well done to J.K Rowling  the author and David Yates the director. I love u all!!


The End.. sedey+hepy


1 comment :