Saturday, 29 December 2012

Shopping Walking N Sightseeinggg!!! Day 3

Do you like this story?

The Fortune Tree
Halo2, Its Day 3 now.. Yeayy.. Done wif amazing race activities.. Today we just have fun!!!.. So, again activities for today, First, after ktrg bfast, ktrg heading to Paddy's Market. Semasa dlm perjalanan ke sana, (skema lak) Gloria our tourist guide ckp psl The Fortune tree, pokok ni telah diterbangkan all the way from China utk ltk kat sni, dpn China Town. And ape yg menareknye ialah, ia disalut emas!! As a symbol of Luck n Prosperity. Cool kan, China Town ade hampir kat sluruh dunia. I respect that!

The best market ever utk tourist mcm ktrg. hahaha U can find a lottttttsssss of cheaper things, clothes, shirts, foods, and souvenir there. The most cheapest thing is about a dollar. Kalo kat M'sia mcm RM1 da kire murah r kan.. Mgkin some sellers kat Paddy's Market da get used ngn Astro staff yg rmi gler dtg shopping,dorg siap wat sign Welcome Astro lg kat kdi dorg.. Oh ye Astro bg ktrg about an hour and half je kat sni, so lets shopping!!


In Front Of Paddy's Market

Kat sini, korg leh beliiiii ape je, sume ade weh.. Aku bg cth yg femess mcm souvenirs, slain keychain and magnet, korg bleh beli sudu yg ade ukiran koala, sweater Aussie, jersey Aussie, jam dinding bentuk peta Australia dlm 15AUD. murah kan? Ibu ckp kalo kt g negara org, kt ptt kumpul jam. kekeke Tp aku x beli pon sbb umah aku da ade 1 tym ktrg pegi Perth dlu. Well as for me, aku rse aku nk kumpul t-shirt I LOVE .... and fridge magnet. Nnt aku akn tgk blk, how many country aku da gi dgn kire tshirt and magnet2 tu lalalala. Pastu, kalo korg nak bli sumthg utk ayh ke mak ke, ade set apron aussie 5AUD, atau korg boleh bli karpet bulu tu, dlm 80AUD kalo x silap. Anak patung koala n kanggaroo yg boleh hug, (kire size medium) leh dpt dlm 10AUD. Seyes murah.. Cantik lak tu. Kat M'sia anak patung RM10 ape je yg leh dpt? lalala

Shopaholic me
Eh tym kat sini kan haha ade 1 kejadian berlaku.. Yg mana, (blushing nk bgtau) ade la sorg akak ni, die tbe2 approach me (cewah!!) n die nk tgkap gmbr ngn saye. wakakaka (bajet artis siott) Die kate husband die minat gler dgn yuna, n die suke tgk all my outfit spjg kat sydney. (akak tu bdk astro dept len) hahaha. maluu ok tu je gedik nk cite.. kikiki

Ok sambung blk. Satu nk ckp, bile gune duet AUD ni, jgn sebok nk convert to RM ye.. xperlu, u have to think mcm AUD gk, for me simple way, ade 100AUD, bli perfume kat sne 25AUD, the balance ade 75AUD lg, Tp kalo kat M'sia ade RM 100 beli perfume RM 75, tggl RM 25 je. Sobs.. Msia nye brg2 sgt mahal lalalala.. Ok!! So dr hasil shopping td, aku hbskan about 75AUD je, dpt bli souvenir utk family n frens. yeehaa!! I loikeee...

I LOVEEE GUCCI!!!
Second stop kat Pitt Street Mall!!! Ok this is the most expensive mall kat sydney, n of cosss COOL!! Designer shop is everywhere here.. Prada, LV, Marc Jacobs, and oh! GUCCI!!! Mmg cool, aku just camwhoring je kat sni, x shopping pon.. heheh kat sini kalo dr Darling Harbour leh nek Monorail, dlm 3-4AUD cost die. Dkt je kalo nk jln, tp dlm 20 min gk r kot.. hehehe skt kaki nok.  Astro cume bg mase an hour utk ktrg kat sini, so we decide utk g St James Station and The Garden nearby. Yuhuu



Taman die bessss sgtt, ramai org baring kat rumput, ade yg siap berjemur lg. hehe Ktrg try icecream kat van icecream ni. Yummy, icecream die kurang manis tp lemak2 cmtu. And tym ktrg mkn je, kekacang icecream tu jatuh kat lantai, dtg pigeon mkn kcg2 tu.. comeyy.. Pastu ade bangau putih, (ganti kucing) pon dtg2 kat ktrg.. hehehe Ktrg just hbskan mase kat taman ni je. Nice view. Pastu kan, ade a huge chessboard. Some of people play chess kat situ. Aku smpt borak2 ngn penjaga chess tu, rupenya buah chess tu, die yg jg, supaya x hilang. And ade limit time smpi kul 4:30pm cmtu utk maen before die amk buah2 chess tu.. Oooo.. Aku t'pk gk, xde org curi ke kan. hehe
St James Station

Huge Chess board

Fefeeling omputih
Enjoy
Pastu ktrg p lunch kat Chinese Muslim Restaurant kat sne, the food is quite good, lega dpt nasi n mknn yg leh diterima tekak melayu ni.. Fyi, kat Aussie sume bestttt except mknn.. Tu je ssh sket nk cope huhu cos aku bkn western taste bab mknn ni.. huhuu

Ok!! Next station paling best!! Ktrg g Madame Tussaud Sydney yeayyyy!!!.. Actually kan aku berharap kat sni dpt la kann jumpe Shah Rukh Khan nye patung lilin tu keee, JUSTIN BIEBER keeeee.. (I am hardcore JB fan!!) Tapiii harapan, kesayangan aku tu xde la kat sydney.. Depa kat London r kott.. Tp aku enjoy je tgkp gmbr n wat aksi2 kekeke..

I loveeee this picca

Meet Madame Tussaud hahaha excited face

Awww Beat ITTTT!!!

Part ni I sukaa.. Well, lalalala
So, after ktrg da puas jd camwhore kat Madame Tussaud tu, ktrg jd p cuci mata tgk nature plak.. Ocean Nature. Sydney Aquarium sblh je ngn Madame Tussaud. Besss sgttt byk bende nk tgk, n sgt besarrrrr..

Hello2!! nmpak saye x???

Wahhh!! Jakun skjp!!

I mmg over bile posing kekeke..

Keras OKKK!! suspen je

Yeayy!! Finally finish activity Day 3, sgt penat g sightseeing... Korg kene ade bykkk stamina utk jalan tauu.. Ye r, kat Malaysia mmg TAK r nk jln cmni.. Panas huhu.. Kat sne besss.. Tgu Final day kat Sydney k!!

We're Done!! Tadaaa



No comments :

Post a Comment