So disbbkan lapa, aku pon konon2 nk g bwk die mkn mknn Korea kat Ampang Point, (Pdhl sbb aku yg teringin sgt nk mkn kat situ pas bace resipi2 dr majalah Nona mumy. kekeke) Maka, ktrg pon menapak jauh giler ke Ampang point, gigih sgt tau, semate-mate nk lunch. Name kedai pon xtau, sbb die tulis dlm bahasa Korea. (Asiah yamin yg kenalkn kedai ni, n die kate halal, jgn risau.)
Aku pilih Japchae, sejenis mee yg rupenye mcm soon yg digoreng basah bersame sayuran n daging.
Syifa lak mcm bese sgt lame nk mengoder, last2 die pilih Bibim Bap (aku pakse die pilih sbb aku nk mkn) n konon2 mcm lapa sgt r kan, aku tmbh Kimbap lg. hehehe
Bibim Bap tu nasi campur telur, dgg n sayuran yg dimakan bersame sos kimchi. Aku sgt suke, tp slalu xkn hbs sbb byk giler. Tapi syifa nye selera xleh masuk la plak dgn Bibim Bap tu, maka die mcm mkn x mkn sgt.. N bile die rase japchae, die kate ni lagi sedap! jht ko kak! hahaha aku mane tau sbb aku bru 1st time order japchae, selame ni aku order Bibim Bap aje.. kekeke
So mcm bese r Kimbap tu mcm sushi sayur, x hbs.. Maafkan aku Ya Allah sbb suke m'bazir huhuhu
Tapi aku sgt hepi sbb aku mkn ngn syifa hehe, so aku x rse bersalah kalo mkn sedap x bwk family. ngeh2
![]() |
| Japchae |
![]() |
| Kimbap |
![]() |
| Bibim Bap |
Hajat pertama utk survey shalwar kameez gigih diteruskan! Lalu ktrg pon gerak g Masjid India. Otw nk lalu ke tmpt shalwar kameez tu, ternampak pulak arked2 kain, lalu beli kain baju raya utk ibu dulu r. Last2, bkn utk ibu je yg dibeli, utk aku n syifa pon sepsg sorg. Hantu btol kalo shopping ni. grrr Dari nk beli shalwar kameez yg da siap, tbe2 beli material utk dibuat shalwar kameez r pulakkk.. x psl2 kne anta tempah.. adoyaiii... Tp kain tu cntk, xpe la. Ktrg ttp g utk survey shalwar kameez tu n anta tempah skali.. Arghh ade yg da siap sgt cntk RM 70 je okkkkk!!! benci bile menyesal, tp syifa ckp, bju ktrg pon cntk jgn risau. Tapi aku nk yg ade manikkkk.. huhuhu last2 aku pon pakse india tu tmbh manik kat bju aku, tambah upah pon xpe la. Janji aku puas dpt manik.. lalalala
Sumpah cntk2 bju kat situ okkk.. Ktrg siap survey Kurta utk mamat lagi tau.. Tahun ni tema Bollywood gk. Sume kne ikut ckp aku gk xkire kekeke..
![]() |
| Cantik kan?? |






No comments :
Post a Comment